Lever hjemmesiden sit eget stille liv?

Hænger jeres hjemmeside sammen med resten af forretningen? Kan brugerne finde det, de søger? Halter indholdet, fordi I ikke har tid? Eller har du slet ikke en hjemmeside?

Det første vi gør, er at tage en uforpligtende snak for at finde ud af, hvor I står og hvilke behov og ressourcer I har. 

Der er typisk tre scenarier:

  1. En make over af den eksisterende hjemmeside
  2. En ny-opbygget hjemmeside med genbrug af eksisterende materiale
  3. En ny hjemmeside opbygget fra bunden med ny tekst, grafik og billeder

Det kan sjældent betale sig at reparere på en hjemmeside, hvis den allerede har nogle år på bagen. Den tekniske udviklingen går for hurtigt. Men en ny hjemmeside kan være en større udskrivning, da kvalitet jo som bekendt tager tid. 

Web design audit

Er du i tvivl om det er nødvendigt, eller om en ny hjemmeside kan udskydes med et quick-fix, så er der også den mulighed at få lavet en web design audit.

Her kigger vi på din eksisterende side i forhold til samspil med din øvrige identitet og branding. På den funktion og brugervenlighed generelt. Derefter leverer vi en meget visuel rapport med anbefalinger til både quick-fix og løsning på den lange bane.

Hermed starter du med en mindre udskrivning, der samtidig udgør et forarbejde, der alligevel skal gøres, hvis du vælger at lave ny hjemmeside.

Processen

Processen i en ny hjemmeside kan se sådan ud:

  1. At vi sammen afdækker målgruppe, formål, ambitioner, interne ressourcer mv. (første møde er helt uforpligtende)
  2. Det kan være en fordel at sætte tid af til en workshop sammen for at afdække ovenstående + rollefordeling i forhold til levering og implementering af indhold.
  3. Vi kommer herefter med et oplæg i form af roughs/stregskitser på struktur og elementer inden for budgettet eller sammen med et estimat.
  4. Når struktur og elementer er fastlagt og et eventuelt estimat er principgodkendt, så udfærdiges et princip layout, der udstikker de grafiske retningslinjer. Et endeligt tilbud baseret på layoutet godkendes endeligt.
  5. Herefter udvikles det tekstmæssige manuskript, fotomateriale og grafik.
    1. Teksten kan leveres af en tekstforfatter, der samtidig skriver SEO-optimeret.
    2. Teksten kan leveres færdig fra kundens side.
    3. Teksten kan copy/pastes fra den gamle side (vær opmærksom på, at den måske ikke er specielt optimal .
  6. Sideløbende udvikles det visuelle udtryk på de forskellige templatesider og går i en inkluderet 1. korrektur – typisk i form af PDF med kommentarer eller i komplicerede tilfælde som en interaktiv model. Her vil typisk være indikation af indhold i form af overskrifter
  7. Først herefter påbegyndes programmering af templatesider på en ikke offentlig server – helst med endeligt indhold
  8. Når templatesiderne er godkendt, oprettes alle sider og indhold lægges ind. Det være både os eller jer, alt efter jeres interne ressourcer på det felt.
  9. Til slut ryger det hele i korrektur og sideløbende bliver det testet i de mest gængse browsere, også i forhold til responsibilitet (automatisk tilpasning til forswkellige skærmstørrelse som fx mobil)
  10. Efter endelig godkendelse uploades og offentliggøres siden (den gamle fjernes). Diverse abonnementer og hosting mv. overdrages efter aftale.

Vi har et tæt samarbejde med vores programmører og er selv ret godt inde i den tekniske del – i muligheder og faldgrupper. Og sammen med vores lange design og brandingerfaring har vi et godt overblik over, hvilken løsning, der fungerer mest funktionelt i din hverdag uden at gå på kompromis med kommunikationen.

Prisen

Vi har lavet hjemmesider i alle kategorier fra 20.000 – 500.000 kr. De fleste ligger et sted imellem 50.000 og 100.000.

Men lad os starte, der hvor det ikke koster andet end en god dialog og en god kop kaffe.

Flere tanker