Nøff er en 100% non profit organisation, der er baseret på frivillig arbejdskraft. Visionen er at fremme økologi i lokalområdet (i det her tilfælde Næstved og omegn) og missionen er at levere sæsonens bedste, økologiske fødevarer til medlemmerne og skabe et interessant fællesskab med arrangementer o.a. Læs mere på noeff.dk eller facebook
Typografi
Nøff har fået tilladelse til at bruge Økologimærket (Ø’et) i logoet. De resterende bogstaver er unikt designet over skriften Gotham, så hvert bogstav har fået samme træk som ”øko-ø’et” med en
gennemskæring. Dermed fremstår alle bogstaver som en helhed.
udtryk
Logoet er udformet professionelt, men håndskraveret for at nedtone det professionelle præg og fremhæve det personlige engagement, som er så karakteristisk for Nøff.
Farver
Nøff-poserne* er en meget synlig del af Nøff og dermed også
værdiskabende. Den brune farve på stoffet og Øko-ø’ets røde
farve er derfor genbrugt i Nøff-logoet, så der er synergi mellem det fysiske og identiteten. Den brune associerer desuden til den frugtbare jord.
*fairtrade muleposer, der indgår i rotation ved levering af frugt og grønt
BILLEDSTIL
Billedstilen er baseret på, at alle medlemmer skal kunne bidrage med egne billeder. Der er derfor lagt op til, at der ikke bruges nogen form for filter, og formatet er, som udgangspunkt, kvadratisk som på Instagram.
Eksempler


