Kære kunder, samarbejdspartnere og andre venner af huset. Koch&Falk har i år valgt at donere julegavebudgettet til Morgencaféen for hjemløse og glæde flere på jeres vegne. Vi vil samtidig gerne ønske jer en glædelig jul, og sige tak for det andet fantastiske år i rækken med håbet om mange flere af samme slags.
Vi holder lukket mellem jul og nytår. Hvis du ikke har set vores lille gif-animerede julekalender, kan du stadig nå det. (We apologies for the lack of english version)
LIDT HIGHLIGHTS FRA 2016
PROJEKT GIV – Greve, Ishøj og Vallensbæk kommuner
Et projekt, der tilbyder behandling til børn og unge fra familier med stof- eller alkoholmisbrug. Gif-animationen ovenfor er fra en facebookkampagne, der netop nu kører på bl.a. kommunernes facebooksider. Projektet er både et forskningsprojekt og behandlingstilbud, der løber over fire år. Facebookkampagnen skal gøre borgerne i kommunen opmærksomme på projektet. I nærmeste fremtid kan du se mere her på hjemmesiden.
GIV din identitet en audit ligesom Solrød
I sidste nyhedsbrev omtalte vi Design audit – en effektiv metode til at få status på organisationens visuelle performance – og rapporten giver en vurdering af, hvordan man kan prioritere ressourcerne i det videre arbejde med organisationens visuelle kommunikation.
Vi er netop ved at lægge sidste hånd på en design audit til Solrød Kommune. Rapporten giver projektgruppen, ledelsen og senere byrådet en status på den visuelle kommunikation, argumenter for og prioritering af nødvendige og ønskelige indsatser, der kan foretages kvalificerede valg på baggrund af. Se mere om design audit.
Fra Solrød til Somalia
Året har også budt på opgaver af den mere kuriøse slags. Koch&Falk har designet en guidebog for somaliske journalister, der skal dække valget i Somalia – både på engelsk og somali. Valget skulle være afholdt i august 2016, men i skrivende stund er det stadig ikke sket. Godt at datoerne blev fjernet på både plakater og guidebog … Vi krydser fingre for en fair og rolig valghandling. Se mere om detaljerne her.
Mere fra den globale scene
Intet er overladt til tilfældighederne i jubilæumsmagasinet for The International Woodland Company (IWC), én af Koch&Falks gode gamle kunder. IWC overvåger og styrer globale fonde, der investerer i skov over hele verden. Magasinet er lavet for virksomhedens egen skyld i anledning af jubilæet, men fungerer samtidig som et aktivt værktøj overfor investorer. Se hvorfor her.
Fra gamle til nye kunder
Mens året går på hæld, er der travlt i Koch&Falk. Vi har på det seneste fået en række nye kunder og nye projekter:
-
Vi har netop vundet et udbud fra Udenrigsministeriet, vi skal lave Årsrapport for den danske ambassade i Bolivia.
-
For Gyldendal designer og udvikler vi et ikonbibliotek til deres fagportal.
-
Som allerede beskrevet, er vi i fuld gang med Projekt GIV for Greve, Ishøj og Vallensbæk kommuner.
-
For BIOPRO har vi designet og produceret flere stop-motion film, der forklarer komplicerede videnskabelige processer fro potientielle investorer.
- Vi er ved at redesigne markedsføringsmateriale for Erhvervs- og Boligmægler Næstved.
– og vi har flere tilbud ude på helt nye projekter som vi spændt venter svar på.
Nye praktikanter i virksomheden
Med mere en 20 års brancheerfaring, føler vi at det er rimeligt at give noget videre. Det er derfor ét af Koch&Falks CSR mål at være mentorer for praktikanter. Siden vi startede for to år siden, har vi haft to 9. klasser og to dygtige, uddannede grafikere i praktik. I juli/august var Katrine Rimer hos os, netop færdiguddannet med sølvmedalje for sit afgangsprojekt.
Trine Arrildt, der er i 3 måneders praktik i skrivende stund, er uddannet grafisk designer men har været ude af branchen i nogle år. Hun har stået for designet af vores fuglekalender (julekalender), og laver i øvrigt nogle fantastisk fine sort/hvide illustrationer, som du kan se et udpluk af på billedet.
Virksomhedsbesøg hos Koch&Falk
På opfordring fra Visuelt Forum, en underafdeling af Dansk Journalist Forbund, åbnede Koch&Falk dørene for andre designere, og fortalte om tilblivelsen af vores virksomhed og vores vision, tanker om design og kommunikation og vores arbejde med csr i egen virksomhed. Billedet er fra præsentationen, og indgik som en del af moodboard i vores udvikling af firmanavn 🙂
Det var en hyggelig aften med mange spørgelystne kollegaer, og vi er stolte af at være valgt som første virksomhed i en besøgsrunde.