Det kan være en stor udfordring for en virksomhed eller organisation at kaste sig ud i et redesign af identiteten – og er det overhovedet nødvendigt? Med en design audit får du et godt redskab til at tage den rigtige beslutning uden at skulle op med den helt store pengepung fra starten.
Hvad er en design audit?
En design audit er en systematisk gennemgang af alle de visuelle elementer, der anvendes i en organisation. En revision af det visuelle udtryk er også en revision af organisationens centrale budskab, da udseendet hænger uløseligt sammen med den måde organisationen opfattes på. En design audit afdækker organisationens visuelle udtryk med fokus på konsistent brug af logo, typografi, farver, grafiske elementer, billedstil og trends. Vi ser på sammenhæng mellem det visuelle indtryk, de formulerede budskaber og organisationens DNA, vurderer status og præsenterer resultatet i en design audit rapport.Hvad er output?
Rapporten fra Koch&Falks design audit er visuelt baseret og kan betragtes som et redskab, virksomheden kan bruge til at professionalisere og optimere deres visuelle performance og brand. Rapporten peger på tiltag, der er umiddelbart omsættelige, fx. kan der være flere variationer af logo i omløb, uens brug af typografi eller farver, der ikke indgår i designmanual/-guide, deadends på website etc. Rapporten leverer anbefalinger til en ensartet kommunikation, oplister og prioriterer tiltag, der vil være værdiskabende for virksomheden på kortere – og på længere sigt.